Корнієнко Максим
5 записи

Як у Сумах маршрутки перевіряли

1

Щоденник учасника комісії з “перевірки” міських “автобусів”.

20.02.2018

Зателефонували з міської ради із пропозицією взяти участь у роботі комісії з перевірки маршруток. Перша думка: нащо воно мені треба – зрозуміло ж, що це буде постановка. Кілька секунд подумав: все ж піду – на власні очі побачу як все відбувається, тоді можна буде не припущеннями, а фактами апелювати (свою роль бачу як контролер за контролерами).

26.02.2018

На електронну пошту надійшов план-графік перевірок.

Підозрюю, що надіслали його не лише членам комісії… Якось не віриться, що перевізників не попередять.

Суть перевірки: тільки дотримання графіків (вдень) і “на глазок” санітарно-технічний стан.

Готуючись до перевірки, підняв договори  та умови конкурсу.  Вибрав номери машин, що пройшли конкурс та мають надавати послуги з перевезення. А вони зазначені у кожному договорі. Ось приклад:

01.03.2018 Старт (не склалося) Фальстарт перевірки.

О 08:35 телефонний дзвінок:

– У зв’язку із погодними умовами сьогодні перевірка відміняється.

– Ви наступного разу хоч раніше попереджуйте – 25 хвилин по початку залишилося.

– Ну це ж не від нас залежить (мабуть працівниця відділу говорить про своє керівництво).

– Та розумію, що не від вас (ну я вже про керівництво її керівництва, тобто про перевізників – яка ж показова перевірка при морозі та заметах на дорогах).

02.03.2018 Початок (все ж таки) перевірки.

На кінцеву зупинку вул. Роменська прибув одночасно із представником одного з перевізників (ФОП Олійник) – разом їхали у тролейбусі (ну про те що він представник я дізнався пізніше). Члени робочої групи з числа працівників мерії приїхали службовою машиною. Як на мене, перевірка проходила досить сумбурно – зведеного переліку транспортних засобів ніхто не робив, графіків руху в наявності не було. Одна з працівниць користувалася фотокамерою Думав, що для фіксації порушень – потім зрозумів, що для фотозвіту на сайті мерії.

Перевіряли транспортники візуально санітарно-технічний стан та приблизно підраховували кількість машин, щоб порівняти її з плановою кількістю на рейсі. Час відправлення нікого не цікавив, номерами машин теж не особливо переймалися…

Сумлінний перевізник підходив до кожного водія своєї маршрутки (№17-а), чітко вів облік. В тому, що сьогодні точно всі машини з даного маршруту вийдуть в рейс можна навіть не сумніватися.

А от водії маршруток №1 явно не хотіли йти на контакт із комісією: із 10 машин, що мали б знаходитися на лінії, за 1,5 години приїхали всього 3. Припустили, що вони можуть розвертатися раніше біля СДПУ. Перейшли до наступної зупинки. Під’їхало ще 3 “одинички”. Аж цілих 60% машин вийшли в рейс навіть під час узгодженої перевірки…

До речі, переконаний, що ви б здивувалися, побачивши технічний стан машин, що прибули показатися комісії (а саме так приблизно це і виглядало), та якщо ти очікував цього підвоху – то лише констатуєш факт. 😉

Чи не з першої ж маршрутки (так, я знаю, що з квітня 2017 їх перехрестили в автобуси, та назвати Рути автобусами не можу, та й дотримання основних вимог до автобусів – графік руху на кожній зупинці та дотримання всіх зупинок без нагадування – поки не бачу), схоже, мої підозри про підставні машини справдилися: спочатку “міжміська” Рута (ну з м’якими синіми кріслами та з двома сидіннями поруч із водієм) без жодної інформації в салоні про перевізника, потім маршрутка №5 зі схемою руху маршрутки №4 в салоні, далі кілька машин без інформації про перевізника…

Та найцікавіше було, коли я вже вдома за комп’ютером порівняв держномери маршруток із переліком транспортних засобів згідно договорів. А там що завгодно: як пересортування в межах одного перевізника, так і взагалі якісь незрозумілі машини, що відсутні у договорах із перевізниками. Гадаю, з кількома найкращими зразками ми ще побачимося…

Далі була Баранівка. І там теж був сумлінний перевізник (цього разу АТП 1054), що чатував свої машини, допоки всі не показалися комісії (до речі, жодної лівої на маршруті №57 і всі у адекватному стані). Чи будуть вони так само справно курсувати завтра без перевірки?.. Питання відкрите.

Та й Сумипастранс мабуть відмічу за щирість та небажання грати у чиїсь підстави – за майже дві години нашого перебування на кінцевій жодної маршрутки №16, що мали б їздити із інтервалом у 40 хв. Як говорить не пов’язаний із даним перевізником Ігор Перепека “люби Боже правду”, що в даному випадку перекладається як “нащо нам ваші махінації – ми як не їздимо у звичайний день, так і не їздитимемо під час перевірки”.

Що запам’яталося найбільше:

1) ледь не щойно з конвеєру Рута-Нова без жодних опізнавальних знаків;

2) чи не в кожній другій маршрутці №7 накурено.

03.03.2018

По графіку мав бути вже третій день перевірки. По факту знов дзвінок із повідомленням про її скасування. Які самі погодні умови завадили цього разу, я так і не зрозумів, тому не злякавшись легенького сніжку, вирішив розпочати альтернативну перевірку та поїхав на кінцеву вул. Ковпака.

Можливо, це когось здивує, але без контролю комісії “автобуси” їздили якось менш відповідально, не зовсім дотримуючись передбаченого інтервалу – на окремих маршрутах були відсутні до половини машин…

Так, для прикладу, з 09:00 до 10:50 курсували:

– на 19-му маршруті 8 з 13 машин;

– на 22-му маршруті 5 з 8 машин;

– на 11-му маршруті 4 з 8 машин;

– на 20-му маршруті 8 з 12 машин.

Тоді я вирішив обов’язково провести вибіркові перевірки дотримання режиму руху ще на кількох маршрутах.

05.03.2018 Кінцева на Героїв Крут.

Сьогодні експрес-перевірка лише після обіду. Представників перевізників немає.

Цього разу від нас масово втікають, не доїздивши до кінцевої, маршрутки №3. В тих екземплярах, кого все ж змогли наздогнати, нарешті впізнали типові сумські маршрутки в “належному санітарно-технічному стані”: звичні бокові панелі, підлога, стеля, сидіння. І да… ПП Запорожець теж респект за стресостійкість – на лінії лише 6 машин із 13, незважаючи на повідомлення про перевірку. (Скажете: так перенесено ж, може й не знали… Ну водії на фразу “Добрий день. Сумська міська рада.”, чомусь відповідали: “Та ми в курсі”).

Відклалися в пам’яті розгублені водії “автобусів” №18, які нічого не знали, бо “це не моя машина” або “я на подмєнє”,  у яких то взагалі паспорт руху був відсутній, то наявні документи з інших маршрутів. Машини більш-менш у нормальному стані (мабуть тому ж і підміняли). Переконався, що зосередитися треба на контролі “лівих” машин.

Трохи різонув слух шансон в одній із них. Здивувався, коли дівчата з мерії зазначили, що це варто відмітити, як позитив.

06.03.2018

Автовокзал.

На кінцеву 61-ї не пішов. Всередину “автобусів” вже не бачу сенсу заглядати – не залишилося жодних сумнівів, що всі найжахливіші машини стоять на відстої або їздять на тих маршрутах, як не перевіряються.

Стою на зупинці, переписую номери та час проходження всіх машин. Потім звірятиму із договорами щодо дотримання інтервалу руху та наявності “лівих” транспортних засобів на маршрутах.

Запам’яталося: 4-річний хлопчик, що кілька разів повторював: “Мама, я не хочу в маршрутку! Давай ждать автобус!”. І так вони хвилин з 15 його почекали, і разом із толпою пенсіонерів з комфортом відправилися за своїми справами. Нове покоління обирає зручні просторі автобуси! 😉

Аеропорт.

Цього разу з нами представник перевізника ПП Согор. Чи варто говорити про практично 100% відповідність режиму руху в даний момент його машинами? А от чи їздять саме ті ТЗ, що мають – звіримо пізніше.

О… А ось і натяк що не всі – у водія “автобуса” №4 чомусь паспорт руху по маршруту №25.

Дивно, але деякі водії чомусь пролітають повз зупинку, не зупиняючись (схоже, відчувають неладне).

А 14-ті маршрутки ще й чомусь розвертаються “на аеропорту”, не заїздивши на Тімірязівку.

07.03.2018

Знайшлися добродії, що зголосилися продовжити альтернативну перевірку.

Звичайно ж, для чистоти експерименту зробили це саме в той період, коли здійснювалися і планові перевірки (з 09:00 до 11:00 чи з 14:00 до 16:00).

І шо ж?.. Без контролю комісії та перевізників все трохи не так радужно.

Кілька прикладів:

– на 6-му маршруті 4 з 8 машин;

– на 18-му маршруті 9 з 11 машин;

– на 60-му маршруті 7 з 10 машин;

– на 18-му маршруті 9 з 11 машин;

– на 56-му маршруті 7 з 10 машин;

– на 9-му маршруті 5 з 13 машин.

Шось воно не теє…

12.03.2018 Експрес-перевірка на Прокоф’єва.

Практично всі маршрутки тут ФОП Олійник і представник перевізника знову з нами. Зрозуміло, що всі машини сьогодні з 14:00 до 16:00 тут сьогодні їздитимуть вчасно і “збійків” не буде.

Нудно. Просто переписую номери.

Хоча ні… Ще звірив дані GPS-моніторингу. Чомусь відображаються далеко не всі ТЗ. Перевізник говорить, що сьогодні погоріли датчики. Ремонтують. 🙂

Тут ще звернув увагу на табличку із графіком руху тролейбусів (він там є). І знову нагадав пану Яковенку про обов’яок розмістити на кожній зупинці графік кожного “маршруткобуса”.

13.03.2018  Ковпака.

На кінцеву “Дитяча поліклініка” до групи не пішов. Хай про потерті сидіння пишуть самі, а я тут “ліві” маршрутки краще половлю.

А ось якраз їде один “показун” з маршруту №6 – відмітився на кінцевій, від’їхав, табличку зняв і полетів  кудись без зупинок…

Переписав номери машин. Ввечері звірю з договорами.

На Тополянську після обіду не поїду – там лише дві маршрутки одного перевізника. І до гадалки не ходи: все буде добре. 🙂

Ще півдня попереду, можна і корисне щось зробити – не все ж про громаду думати )))

Трясця… Майже два тижні часу витратив на це. Дарма? Сподіваюся, що ні.

14.03.2018

Надіслав свої пропозиції до загального звіту.

Основні порушення:

  • незабезпечення належного функціонування датчиків GPS (порушення 2.3.14 Договору);
  • необладнання зупинок трафаретами із зазначенням режиму роботи (графіку, інтервалу) автобусів – порушено п.28 Правил надання пасажирських послуг (постанова КМУ від 18.02.1997 №176);
  • недотримання всіх передбачених паспортом зупинок – водії не мають чекати вимоги пасажира про зупинку (порушення ст. 1 Закону “Про автомобільний транспорт”);
  • на лінії наявні не всі передбачені “автобуси”, внаслідок чого не дотримуються графіки руху (порушення п.2.3.3  та п.2.3.5 Договору);
  • на маршруті “ліві” машини всупереч п.1.2 Договору, де чітко визначений перелік транспортних засобів, що має надавати послуги.

Детальніше за посиланням https://docs.google.com/document/d/1xgS_xjoxJ8MIFDHPuSVBDD0xWAc8sQ6qe58VYXoXakE/edit

Чекаю, що включать.

Загалом же вважаю перевірку такою, що не корелюється із фактичним станом речей, оскільки про неї попереджено перевізників, проведена вона не у проблемні проміжки доби, наявні ознаки постановочних виїздів. Тобто, якби метою створення мером даної комісії з самого початку було не вибілення перевізників, а прагнення розібратися в ситуації, при ефективній організації контрольних заходів порушень було б виявлено на порядок вище.

19.03.2018

Нарада з перевізниками.

Клянуться до 01.04.2018 налагодити роботу GPS.

До 01.05.2018 обіцяють усунути недоліки у технічному стані.

На зупинках зупинятимуться без нагадування. Паспорти маршрутів та договори приведуть у відповідність.

[блін… зараз заплачу від задоволення – кожному слову вірю 😉 ]

Щодо випуску на лінію всіх машин навіть не мрійте. Водії працювати не хочуть в таких умовах (зарплатня, тривалість робочого дня). В тому що не можуть створити належні умови праці винні хто завгодно (пасажири, виконком, уряд) тільки не власники бізнесу.

[ну альтернативні рейди час від часу все одно робити треба і скарги писати – а вдруг договори все ж порозривають (угу…) ]

Стосовно графіків на зупинках вже відділ транспорту не розуміє вимоги  законодавства.

[ от тут зовсім не здивувався]

І да… Вже починають потроху закидувати удочки щодо зміни умов проведення конкурсу – ну щоб Євро-2 повернути.

Караван ідьот, таваріщі. 🙂

Коментувати

1 Коментар
Світлана
• 11:30 | 22 березня 2018

Да, це жах! В цьому безладі важко навести лад. Але ви праві в тому, що періодично потрібно робити перевірки і результати розміщувати не тільки на сумських сайтах…так для сміху…може комусь соромно стане…

Відповіcти
13 жовтня 2018
12 жовтня 2018