Регіональний центр з надання БВПД у Сумській області
22 записи

Безпечний туризм: як не стати жертвою шахраїв

0

Наближається пора відпусток і багато українців уже готуються стати клієнтами туристичних агентств. Щоб не стати жертвою шахраїв і не зіпсувати таку жадану відпустку, рекомендуємо звернути увагу на деякі юридичні аспекти взаємовідносин надавачів і споживачів туристичних послуг.

Безпечний туризм: як не стати жертвою шахраїв

Перш за все, варто зазначити, що законодавство на стороні туриста, тобто споживача. Захист прав особи, котрій надаються туристичні послуги, передбачений Законом України «Про туризм», «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом України та низкою інших нормативно-правових актів.

Правові особливості туристичного договору полягають у наступному:

По-перше, у статті 20 Закону України «Про туризм» перелічені істотні умови договору на туристичне обслуговування. Це умови, без яких укладений договір буде недійсним, адже, на думку законодавця, узгодження саме цих питань зможе забезпечити споживачу отримання послуги належної якості.

Такими умовами є:

1) строк перебування на відпочинку із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;

2) характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, їхній вид і категорія, а також дата, час і місце відправлення та повернення (якщо перевезення входить до складу туристичного продукту);

3) готелі, їхнє місце розташування, категорія, строк і порядок оплати готельного обслуговування;

4) види і способи забезпечення харчування;

5) мінімальна кількість туристів у групі (у разі потреби) та у зв’язку з цим триденний строк інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи;

6) програма туристичного обслуговування;

7) види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;

8) інші суб’єкти туристичної діяльності (їхнє місцезнаходження та реквізити), які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту;

9) страховик, що здійснює обов’язкове та/або добровільне страхування туристів за бажанням туриста, інших ризиків, пов’язаних з наданням туристичних послуг;

10) правила в’їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;

11) вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;

12) форма розрахунку.

По-друге, переконайтеся в тому, що Ви отримали від туроператора квитанцію про сплату суми коштів, передбаченої договором на туристичне обслуговування.

По-третє, запам’ятайте: законодавством передбачено право туриста відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі. Це право передбачено Законами України «Про захист прав споживачів» та «Про туризм».

Якщо у Вас все ж таки виникли непорозуміння із туроператором і Ви вважаєте, що не зможете захистити свої права без професійної допомоги, то звертайтеся за захистом порушених прав до Управління захисту прав споживачів.

Виникли запитання? 0 800 213 103 єдиний безкоштовний цілодобовий номер з надання безоплатної правової допомоги в Україні.

Коментувати

13 вересня 2019
12 вересня 2019
11 вересня 2019