Абітурієнт в СІЗО: як складають ЗНО в установах виконання покарань

0

Освіта — важлива складова процесу повернення засуджених і ув’язнених до життя на свободі. Це факт, сперечатися з яким важко. Освіта допомагає розширити кругозір, здобути нові знання та навички, опанувати професію та в майбутньому бути конкурентоспроможними на ринку праці.

Cьогодні, коли світ не стоїть на місці, а технології швидко розвиваються, установи виконання покарань України дають можливість засудженим або ув’язненим доступ до комп’ютерів та інтернету, а звідси — до дистанційного навчання. 

Так, наприклад, на Сумщині під час цієї вступної кампанії, п’ятеро людей, які відбувають покарання в різних установах, вирішили скласти зовнішнє незалежне оцінювання. 

Ми поговорили з представниками Сумського слідчого ізолятору та  уповноваженою особою від Українського центру оцінювання якості освіти про те, як проходила процедура ЗНО в СІЗО.

Абітурієнт в СІЗО: як складають ЗНО в установах виконання покарань

Цьогоріч у Сумському слідчому ізоляторі один засуджений склав зовнішнє незалежне оцінювання. 

Здавав хлопець українську мову та літературу, історію України та географію. 

Засудженому 23 роки, він має позитивну характеристику, ще до СІЗО здобув атестат про повну загальну середню освіту. Цьогоріч він захотів вступати до вищого навчального закладу, вчитися дистанційно, — говорить Вадим Васін, заступник начальника із соціально-виховної та психологічної роботи. — Засуджений готувався до ЗНО самостійно: читав, учив теми минулих років, проходив пробне тестування. Уся підготовка йшла у вільний від роботи час. 

Вадим Васін

Якщо засуджений успішно складе ЗНО та зможе вступити до вищого навчального закладу — можливість вчитися дистанційно, відбуваючи покарання, у нього буде, додає Вадим Васін. У Сумському СІЗО наразі функціонує комп’ютерний клас з доступом до інтернету.

Навчання для засуджених і ув’язнених — одна з найважливіших складових процесу ресоціалізації. Вона позитивно впливає і на загальноосвітній рівень засуджених, і на здобуття нових навичок, опанування професії. Тож ми всеціло підтримуємо бажання ув’язнених установи отримати освіту. 

Востаннє зовнішнє незалежне оцінювання в Сумському слідчому ізоляторі складали в 2017 році. Потім була перерва на три роки.

Цьогоріч для проведення зовнішнього незалежного оцінювання в Сумський слідчий ізолятор приїхали спостерігач, інструктор і представник Українського центру оцінювання якості освіти. 

Враховуючи карантинні обмеження, клас забезпечили медичними масками та антисептиком. 

Про те, як проходила процедура складання зовнішнього незалежного оцінювання в Сумському слідчому ізоляторі, розповів Сергій Галкін. Цьогоріч він був уповноваженою особою від Українського центру оцінювання якості освіти під час написання ЗНО з української мови та інструктором під час складання ЗНО з історії України та географії. 

Сергій Галкін

Особливістю цьогорічного тестування були саме карантинні обмеження: медик перевіряв, чи немає у абітурієнта температури та інших ознак гострого респіраторного захворювання, моєю задачею було слідкувати за дотриманням усіх правил проведення тестування, перевірити наявність антисептиків, масок, годиннику, провітрювання кабінету, банально — наявності меблів: парт, стільців, дошки з крейдою чи фліпчарту. 

Процедура складання ЗНО в установах виконань покарання така ж, як і в навчальних закладах. На початку тестування абітурієнту демонструють цілісність пакунку з аудиторним протоколом, комплектами робочих зошитів і бланками відповідей тощо. Для установ області: Сумського слідчого ізолятору, Сумської виправної колонії (№116) та Роменської виправної колонії (№56) адміністративний пакунок і пакунок із завданнями забирають із Сум. Перед абітурієнтом їх відкривають, показують комплектацію, заклеюють наліпками та розпочинають тести.

Із цікавого — цьогоріч абітурієнт в Сумському слідчому ізоляторі під час складання ЗНО з української мови та літератури не лише виконав тестові завдання, а й написав твір. Показник написання творів абітурієнтами з установ виконань покарань за минулі роки залишався вкрай низьким. Тож цього року я був приємно здивований. Узагалі, було помітно, що хлопець свідомо поставився до виконання завдань — над тестами працював майже весь встановлений час, робив помітки в чорновику, згодом переносив варіанти відповідей до бланків. 

Після складання ЗНО в установах, комплектацію пакунків із виконаними тестовими завданнями повертають назад у Суми. За словами Сергія, цьогоріч ЗНО в слідчому ізоляторі пройшло на високому рівні з дотриманням усіх вимог і рекомендацій.

Єдине, що мене здивувало — лише один абітурієнт на всю установу. Здається, раніше кількість бажаючих складати зовнішнє незалежне оцінювання була дещо більшою. 

За словами Сергія, освіта для людей, які відбувають покарання, — важлива. Склавши ЗНО, вони зможуть вступати зі своїми результатами до вишів України навіть через кілька років.

У них завжди буде можливість розпочати навчання на денній, дистанційній або заочній формі. А згодом — працевлаштуватися за професією. Окрім цього, підготовка до ЗНО — це навчальний процес, здобуття нових знань, що безумовно корисно. Це певна адаптація та ресоціалізація.

Загалом, цьогоріч ЗНО склали дві людини в Роменській виправній колонії (№56), дві в Конотопському виправному центрі (№130) та один у Сумському слідчому ізоляторі.

Доки ми готували цей текст, абітурієнту, який складав зовнішнє незалежне оцінювання в Сумському СІЗО, прийшли результати тестування. Хлопець склав усі три предмети та набрав більше 120 балів за кожен. Це означає, що він може подавати документи на дистанційне навчання до вищих навчальних закладів України. 

Коментувати
24 вересня 2020
23 вересня 2020
22 вересня 2020
21 вересня 2020