“Поліклініка без черг”: як працює онлайн-запис до лікаря у Сумах

0

Майже рік у дитячих поліклініках Сум діє сервіс “Поліклініка без черг”. Наскільки зручним, доступним і популярним серед жителів обласного центру є онлайн-запис до лікаря? Відгуки медиків та пацієнтів зібрали журналісти “Трибуни”.

Як працює “Поліклініка без черг” у Сумах

Потрапити до лікаря за кілька кліків

Записатися на прийом до лікаря, в лабораторію на обстеження, в кабінет функціональної діагностики або в рентгенологічний кабінет можна за допомогою комп’ютера, гаджета чи смартфона. Для цього навіть не треба виходити з дому.

Дитину реєструють у системі “Поліклініка без черг”. Ідентифікатором є мобільний телефон батьків, частіше за все мами. Зараз в базу занесено близько 95% дітей із Сум. Потім мама/тато отримують смс з повідомленням про те, до якого лікаря вони записані, – пояснює Наталія Спічакова, заступник головного лікаря з амбулаторно-поліклінічної роботи КУ “Сумська міська дитяча лікарня Святої Зінаїди”.

Якщо передумали йти до лікаря, треба обов’язково скасувати свій візит. Після того, як тричі записалися і не прийшли без попередження – система вносить вас до так званого “чорного списку”.

Також для запису на прийом можна використовувати термінал (інформаційний кіоск), що стоїть при вході в медзаклад.

Процедура займає кілька хвилин. На екрані пацієнт обирає потрібного спеціаліста, далі – конкретного лікаря та час прийому.

При цьому, зауважує Наталія Спічакова, ніхто не скасовував запис у реєстратурі. Щоправда нині охочих користуватися таким методом набагато менше, ніж раніше.

“Поліклініка без черг” у Сумах: рік після запуску

Ідея реалізувати на базі дитячих поліклінік проект “Поліклініка без черг” виникла близько двох років тому.

Я була однією з організаторів форуму “Суми – місто розумних?”, на якому обговорювались питання побудови міста з використанням новітніх технологій. Одним із напрямків обговорення була е-медицина, спікером якого був Андрій Заєць, що займається розробкою програмних продуктів в сфері електронної медицини. Від нього ми дізнались про його діючий проект “Поліклініки без черг”, який нам сподобався тим, що платформа вже розроблена і для підключення до неї лікарняного закладу необхідні мінімальні фінансові ресурси, –  розповідає Валентина Сахно, керівник освітніх проектів Фонду BrainBasket та дитячої ІТ школи KidIT.

Пілотний запуск системи “Поліклініка без черг” в Сумах відбувся 7 серпня 2017 року.

Спершу сервіс апробували на базі поліклініки №1 міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди, що по вулиці Труда, 3. Потому новацію запровадили і в 2-ій поліклініці, яка знаходиться по вулиці І. Сірка, 3.

У тестовому режимі працювали до 1 січня 2018 року. А потім повністю долучилися до проекту саме на рівні надання амбулаторної допомоги .

Спочатку е-сервісом користувалися близько 20% відвідувачів поліклініки, зараз до лікаря записуються онлайн майже 80% пацієнтів, – констатує Наталія Спічакова, заступник головного лікаря з амбулаторно-поліклінічної роботи КУ “Сумська міська дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди”.

З 1 серпня лікарі первинної ланки працюють в Центрах первинної медико-санітарної допомоги, тож тепер “Поліклініка без черг” залишилася лише для спеціалізованої допомоги.

Зараз через інтернет записуються до вузькопрофільних медиків (окуліст, лор, ортопед і т. д.). Це зручно як для батьків, так і для медиків. Сумчани можуть, не виходячи з дому, обрати час візиту до лікаря, який їм підходить, а медик вже зранку знає свій розклад на день: бачить в системі, хто до нього прийде, коли і з якою проблемою, – говорить Наталія Спічакова.

Лікарі-спеціалісти мають планшети, оснащені 3G карткою, а також електронну версію свого розкладу.

Лікар вже зранку бачить свій розклад, знає скільки людей до нього записано, хто і коли прийде до нього. Спеціаліст може просто під час прийому записати пацієнта на повторний візит. Таким чином він може управляти пацієнтопотоком.

Крім того, сервіс “Поліклініка без черг” регулює навантаження на лікаря, упорядковує саму чергу, оскільки людина обирає час і приходить у зручний для нього час.

За словами Наталії Спічакової, такі нововведення удосконалюють роботу галузі охорони здоров’я. До того ж, “Поліклініка без черг” може інтегруватися з іншими інформаційними системами.

Експерти зауважують, що подібні е-сервіси варто застосовувати не тільки у медсфері, а й в інших галузях.

Ми живемо в цифрову епоху та нерозумно не використовувати потенціал цифрових рішень в полегшенні повсякденного життя, – говорить Валентина Сахно.

Онлайн-сервіси в поліклініці: погляд батьків

Сумчанка Євгенія – мама двох синів. Старшому – вже дев’ять, а молодшому трохи більше року.

Жінка розповідає, коли вперше стала мамою, похід до лікаря із маленьким сином на руках був цілим квестом.

Доводилося годинами чергувати під кабінетом лікаря і весь цей час розважати дитину.

Лікар приймає, наприклад, з 9-ої до 12-ої. Ти приходиш о 9:00, а піти з медзакладу з маленькою дитиною можеш об 11-ій. На так званий “здоровий” прийом всі приходять з малюками і ніхто тебе без черги не пропустить, – розповідає Євгенія.

Зараз усе трохи простіше. Після народження “меншенького” Євгенія зареєструвалася в системі “Поліклініка без черг”.

Реєструвати треба на свій номер телефона. Потім приносиш у реєстратуру свідоцтво про народження малюка для перевірки даних і вже після цього через систему “Поліклініка без черг” можеш записатися до будь-якого лікаря на зручний для тебе час. Ти записався на прийом і точно знаєш, що чітко об 11-ій зайдеш в кабінет до лікаря. Плюс-мінус кілька хвилин, адже всі ми люди, приміром, хтось перед тобою запізнився або на огляд дитини знадобилося трохи більше часу. Це дуже зручно. Можна записуватися не на завтра-післязавтра, а й на тиждень вперед, якщо це планові прийоми.

Також батьки оцінюють можливість вибору конкретного лікаря, до якого ти хочеш потрапити.

Обираєш фахівця, наприклад, тобі потрібен ортопед. На екрані показує всіх лікарів, які приймають у тій поліклініці, яку ти відвідуєш, і вже сам визначаєш, до кого саме хочеш записатися на прийом.

Коментувати
07 серпня 2020
06 серпня 2020
05 серпня 2020
04 серпня 2020
03 серпня 2020