В Україні ухвалили законопроект “Про фахову передвищу освіту”: що це означає

0

З 2020 року українські коледжі та технікуми почнуть надавати фахову передвищу освіту: вони готуватимуть фахових молодших бакалаврів і більше не набиратимуть вступників на “молодшого спеціаліста”. Це передбачено проєктом закону “Про фахову передвищу освіту”, який учора, 6 червня, ухвалила в другому читанні та в цілому Верховна Рада України. Документ підтримали 236 народних депутатів.

В Україні ухвалили законопроект “Про фахову передвищу освіту”: що це означає

Про це повідомляють в МОН України.

З 2014 року, коли був прийнятий Закон “Про вищу освіту”, коледжі та технікуми опинилися у невизначеному стані. З одного боку, їм дозволили тимчасово працювати в системі вищої освіти, але на практиці вони не мали жодної нормативної бази. Зараз парламент прийняв проєкт закону, який закладає основу для розвитку фахової передвищої освіти, і дуже важливо, щоб уже найближчим часом він набув чинності. Адже цей документ стосується інтересів мільйонів українців – близько 400 тис студентів, які навчаються у коледжах, їхніх батьків, понад 40 тис педагогів та сотень тисяч роботодавців. Тож, сподіваємося, що найближчим часом закон буде підписаний президентом та почне діяти, – зазначив заступник Міністра освіти і науки Юрій Рашкевич.

Загалом закон закладає такі зміни:

  • запроваджуються елементи корпоративного управління закладами, що сприятиме врегулюванню конфлікту інтересів. При закладі діятиме Наглядова рада, яка працюватиме над стратегічним розвитком закладу, шукатиме додаткові джерела фінансування, зможе впливати на керівництво в разі суттєвих проблем у діяльності;
  • обрання керівника передбачатиме рейтингове голосування колективу. Крім того, строк перебування на посаді буде обмеженим;
  • заклади готуватимуть фахових молодших бакалаврів, а за наявності ліцензії здійснюватимуть підготовку за коротким циклом вищої освіти або першим (бакалаврським) рівнем;
  • нова система державного фінансування: субвенція з держбюджету покриватиме здобуття повної загальної середньої освіти, а також підготовку за спеціальностями, яким надається особлива підтримка;
  • не встановлюються обмеження щодо віку студентів, кількості попередньо здобутих дипломів за бюджетний кошт;
  • можливість формувати індивідуальні освітні траєкторії та надавати вибір форми освіти (мережева, дуальна, навчання на виробництві тощо).

В законопроєкті передбачено низку механізмів, спрямованих на розвиток освіти дорослих. Приміром, ми заклали можливість для вступу не тільки за результатами ЗНО, а й на базі випробувань у закладі. У такий спосіб українці, які давно закінчили школу і зараз хочуть змінити фах, зможуть безперешкодно вступити до закладу, і навіть більше – отримати кілька фахових освіт за бюджетні кошти. У проєкті також є різні форми для отримання фахової передвищої освіти, зокрема, ми розвинули розуміння дуальної освіти. Усе це має стати запорукою як професійного розвитку молодих фахівців, так і трампліном для успіху тих, хто прийшов для здобуття нової професії, – зазначив гендиректор директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН Олег Шаров.

Коментувати

14 листопада 2019
13 листопада 2019
12 листопада 2019