Андрій Букін
7 записи

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

0

Мені як завзятому автомобілісту було дуже цікаво познайомитися з життям автомобілістів у Канаді. До речі, машин у людей тут дуже багато. У середньому, двадцятирічне авто коштує від 500$ 🙂 Загалом, автомобілі початку 90-х років важко зустріти на дорогах, ще рідше можна побачити “американську” класику. Мені чомусь здавалося, що тут мало бути більше вінтажних автомобілів. Але, в цілому, легкові автомобілі мене не вразили. Ті самі марки, деінде зустрічалися електрокари, які ще досить незвичні для наших доріг.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Інша справа з вантажними автомобілями та легкими вантажівками (пікапами). Вони тут надзвичайні.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Вантажівка у перекладі з англійської звучить як Truck, але канадці називають вантажівками все, що може возити вантажі. Тобто пікапи, відкриті буси (типу наших газелей), самосвали та навіть тягачі – все це Truck. Дороги Канади радують око різноманіттям надзвичайно красивих та незвичних для нас вантажних автомобілів.

Проте, дорожне покриття вразило мене не дуже високою якістю. Я сподівався побачити ідеальну дорогу, натомість вона має безліч тріщин. Загалом, покриття на дорогах за п’ятибальною шкалою можна оцінити у тверду четвірку. Не дивлячись на розколи та тріщини, проїздна частина не має ям та має відносно рівну поверхню. За весь час перебування тут я не зустрів “хвилястого асфальту” чи дірки посеред дороги.

У центрі міста, за той недовгий період, доки проживав в старому Торонто, я щодня бачив служби, що підтримують стан дорожнього покриття. Вони весь день робили замітки, міряли, записували впродовж всього тижня.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Парковка є переважно платною, окрім великих супермаркетів. Мешканці багатоповерхових будинків, що мають парковки на вулиці або всередині під будинком, платять за її обслуговування та обслуговування території.

Якщо авто лишається вздовж узбіччя або посеред вулиці – власнику випишуть досить суттєвий штраф. Якщо це повториться два-три рази, то машину вивезуть евакуатором. Тому тут дешевше платити за парковку, користуватися якісними логістичними послугами архітекторів, аніж порушувати та робити як заманеться.

Якщо говорити загалом про парковку то вона майже всюди платна. Особливо в центрі міста. Багато канадців, які живуть у віддалених районах Торонто, не їздять в центр міста на авто, а користуються автобусами та метро. Це набагато простіше, бо не треба штовхатися у заторах та шукати, де припаркуватися.

Було дивно, що у багатомільйонному місті майже не має заторів в центрі. Висока вартість парковки та мала кількість паркомісць робить свою справу.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Сервіси для автомобілів розповсюджені так само, як і в Україні. Тут не проблема знайти станції техобслуговування. Що є привабливим, то це сервіс, який ти можеш викликати на місце, де вийшло з ладу твоє авто. Під час мого перебування в Торонто, при черговій подорожі в місто, водій не вимкнув світло і за той час, доки ми гуляли, акумулятор встиг розрядитися. Ми викликали, за допомогою поліції 😉 та сервісну службу, яка приїхала і “прикурила” нас. За це задоволення власник авто виклав 65$. Знаю, мої читачі зараз скажуть, що треба було штовхнути, але авто мало автоматичну коробку передач 🙂

Загалом, подібні сервіси дуже розповсюджені. Канадці купують собі членську картку за 130$ на рік і можуть користуватися послугами безкоштовно. Там чітко визначено, що ти можеш зробити. Наприклад, тебе п’ять разів на рік можуть привезти на евакуаторі в межах міста, один раз на рік привезти до 200 км. Ці «автоаварійки» мають бездоганний вигляд. Насправді, це справжнє СТО на колесах, де водій є механіком, і може провести попередню діагностику, владнати незначну поломку, зробити комп’ютерну діагностику і, на крайній випадок, відтягти тебе до стаціонарної станції.

У середині цієї аварійки вмонтований ноутбук і водій, сидячи в кабіні, може дивитися всі необхідні дані з бортового комп’ютера автомобіля.  Під’єднується він через розетку в радіаторі машини та кидається переноскою до зламаного авта. Я був в захваті від самої концепції їх роботи, від продуманості та зручності використання всі можливостей. Країна вибудувана для комфортного життя людей всіх спеціальностей.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Загалом, сім’ї на чотири людини мають по два автомобілі. Це такий собі стандарт, який заведений у цій місцевості. Навіть якщо людина кожного дня користується метро, щоб доїхати до роботи, вона, як правило, все одно уміє керувати авто і має його у власності. Цікавий факт про володіння транспортними засобами. Звісно, всі старі авто (а це п’ять і більше років) належать власникам, але якщо говорити про нові авто, то це дуже цікава тема. Сьогодні мало хто тут хоче купляти собі авто у власність, переважна більшість людей бере нове авто в лізинг.

Гарний автомобіль в Канаді буде коштувати в середньому 500$ на місяць. У цю суму входить виплата за кредитом, страховка, яка покриває повністю все обслуговування автомобіля. Коли людині набридає авто, то він іде до салону і просто міняє його на який інший транспортний засіб. Страхування машини в цій країні є обов’язковим. Проте, стандартної страховки немає. Вона буде формуватися з багатьох факторів: стаж керування, чи потрапляли в ДТП, чи бували п’яним за кермом і так далі. Серед моїх знайомих у Канаді найменшу ціну, що я чув – 90$ на місяць за страховку авто. До слова, автомобілю понад 20 років, а водій має бездоганне резюме щодо порушень.

При вчиненні ДТП і стандартній виплаті штрафу, водія карають і через страховий поліс. Тобто чим тяжче правопорушення, тим більше буде вартувати твоя страховка на місяць, і цей період буде тривати доки в базі даних не сплине певний термін часу. Він може вимірюватися роками. Ось так копійкою, яку ти маєш витрачати щомісяця борються з порушниками ПДР.

До речі, з усього часу, що я був в країні, бачив тільки один раз як автомобіліст зі звуковим сигналом нахабно повернув з першої в третю полосу на повороті, при чому це був темношкірий хлопець років 17-ти, а з авто валувала якась дика для моїх вух музика.

У Канаді відрізняються світлофори для пішоходів. Вони зовсім не такі, як у нас. Звичайно, на червоне світло йти не можна. Але якщо під червоним світлом йдуть секунди – це значить, що ти можеш переходити і до червоного світла, власне, лишилося стільки часу, скільки секунд показує табло. Було досить незвично і навіть виникало обурення, чому люди йдуть на червоне і не чекають “білого чоловічка”, що заміняє наше зелене світло.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

У нас була можливість з’їздити на Ніагарський водоспад. Це приблизно 82 милі, що по-нашому 132 кілометри, від нашого місця проживання. Нам на конференції зустрілась добра людина, яка присвятила час та зусилля, щоб показати нам світову перлину. Всього по колу ми наїздили близько 280 кілометрів і пізно ввечері повернулися додому. Так оренда пасажирського буса на 9 місць, із заправкою пального нам вартувала 320$.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Мої знайомі орендували велику вантажівку для переїзду в інше місто. Вони взяли в оренду на добу велике авто з металевою будою довжиною в 26 футів і заплатили за добу оренди 272,62$.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Цікаве обслуговування прибудинкових територій. На бусі привозять механізовану газонокосарку і спеціально навчена людина підстригає газон навколо будинку. Плата за це стягується з власника будинку, або виставляється рахунок муніципалітету, якщо територія належить місту. Уцілому використання подібних механізованих косарок дозволило канадцям привести до ладу величезні території, які виглядають наче з чарівної листівки.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Ще вразило те, як автомобілісти реагують на спецсигнали пожежних, поліції та швидкої. Коли водій чує звуковий сигнал, ще навіть не розуміючи звідки буде їхати той чи інший спецтранспорт, вони вже починають притискатися до узбіччя і, як правило, припиняють рух.

У мене склалося враження, що у центрі міста, коли їхала швидка, транспортний рух просто зупинився і чекав на її проїзд. Навіть якщо величезний затор на хайвеї і їде спецтехніка, автомобілісти притискаються та роблять досить великий коридор для проїду. Я б навіть сказав, що розходяться, як море перед Мойсеєм.

Насправді, ось так має діяти кожний водій в такій ситуації, але нам далеко до такого сприйняття спецавтомобілів.

Підбиваючі підсумки, хочеться зазначити, що автомобілів у Канаді набагато більше, ніж у нашій країні. Він не вважається предметом розкоші. Пальне доступне, бо коштує трішки більше 1$ за літр. Але, не дивлячись на доступність автомобілів, високою вартістю лишається їх обслуговування та страхові поліси.

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Про автомобілі в Канаді – все, що можна дізнатися за 10 днів

Коментувати

14 грудня 2018
13 грудня 2018